Addresses

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

SACRAMENTO – In this Democratic weekly radio address, Assemblymember Bob Wieckowski (D-Fremont) discusses California’s first Mathematics Awareness Month.

This week's English radio address is 0:52

Transcript:

Announcer:
“This is the Democratic weekly address from the Assembly Democratic Caucus.”

Assemblymember Bob Wieckowski:
“Hi, this is Assemblymember Bob Wieckowski.

The California Assembly has designated April as Mathematics Awareness Month. We want California students in all grades to engage with mathematics, because a math-based education is key to preparing for a career in Science, Technology, Engineering and Mathematics – also known as STEM fields.

We particularly highlight the need to foster participation of girls, women and groups that are drastically underrepresented in the STEM workforce and we encourage efforts to diversify this field.

Mathematics Awareness Month serves as a reminder that math is a necessity in all levels of education.

I’m Assemblymember Bob Wieckowski, thanks for listening.”

Website of Assemblymember Bob Wieckowski: http://asmdc.org/wieckowski

Asambleísta Bob Wieckowski: Mes del Conocimiento de las Matemáticas Promueve los Campos Llamados STEM (Ciencias, Tecnología, Ingeniería y Matemáticas)

SACRAMENTO – En el mensaje demócrata semanal, el asambleísta, Bob Wieckowski (D-Fremont) comenta sobre el primer Mes del Conocimiento de las Matemáticas.

El discurso radial en archivo de MP3 puede ser localizado en el sitio de Internet. Tiempo de duración es: 1:16

Mensaje Radial:

“Hola, les habla el asambleísta Bob Wieckowski.

La Asamblea de California ha designado el mes de abril como el Mes del Conocimiento de las Matemáticas. Nosotros deseamos que los estudiantes de California en todos los grados practiquen las matemáticas, ya que una educación basada en las matemáticas es la llave en la preparación para una carrera en Ciencias, Tecnología, Ingeniería y Matemáticas también conocida en inglés como los campos de STEM.

Particularmente deseamos destacar la necesidad de fomentar la participación de la mujer y grupos que drásticamente no tienen representación en la fuerza laboral bajo STEM y alentamos los esfuerzos para diversificar este campo.

El Mes del Conocimiento de las Matemáticas sirve como un recordatorio que las matemáticas son una necesidad en todos los niveles de educación.

Les habló el asambleísta Bob Wieckowski, gracias por su atención.”

Portal del Asambleísta Bob Wieckowski: http://asmdc.org/wieckowski

CONTACT: Jeff Barbosa (916) 319-2025